ТРИЗ технологиясы

Мектепке дейінгі балалық шаққа бейімделген  ТРИЗ технологиясы баланы шығармашылық тапсырмаларды орындауды үйретеді және оның бойында шығармашылық қажеттілікті дамыта отырып, оның қызығушылығына сүйене отырып, шығармашылыққа жүйелі түрде жетелеуге мүмкіндік береді.        ТРИЗ және оның принциптері тек техникалық қана емес, сонымен қатар басқа да шығармашылық тапсырмаларды шешуге  қолайлы.    Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған әдіс-тәсілдер төмендегідей: ·

Жүйелік жақындау Компоненттік, құрылымдық, функционалды және генетикалық жақындаудың элементтер негізінде қоршаған ортаның жүйелік көріністерінің бастауларын қалыптастыру. Бір-бірімен тығыз байланыста болатын бөлімдерден құралған жүйені біртұтас ретінде түсінік беру, объектінің осы шақтағы, өткен шақтағы және келер шақтағы жағдайын бөліп ала отырып, уақыт және кеңістік туралы ұғым беру.

ТРИЗ технологиясын қолдану дәстүлі іс-әрекеті

Ұйымдастырылған  іс-әрекетін мақсаты:

А) тәрбиеші үшін: жана материалды беру;

Ә) бала үшін: жана материалды менгеру

Ұйымдастырылған   әдіс –әрекетінің құрлымы жағдайға байланысты жоспардын өзгеруі мүмкін.

Балалардын шығармашылық қиалын дамыту

Ойын толық айтып жеткізе білу

ТРИЗ технологиясы

Үйренген сөзден сөйлем құрастыру

Сөйлемнең әңгіме құрастыру

Ойлау қаблеттерін арттыру

ТРИЗ технологиясы баланың тілін дамыту, шығармашылық қиялын дамыту

Міндеттері: — Бала мүмкіндігін ескеріп, заман талабына сай білім беру;

-Триз элементтерін пайдаланып, шығармашылық қаблетінің ашылуына мүмкіндік туғызу;

-Балалардың көркемдік шығармашылығын дамыта отыра әр баланың психологиялық ерекшіліктерін танып білу.

«Жануарларды орналастыр» дидактикалық ойыны

Мақсаты: Балаларды тақтада және қағаз бетінде бағытты таба білуге үйрету. 5 бала кезекпен тақтадағы тапсырманы, ал қалғандары үстелдің үстіндегі парақ қағазда фишкамен орындайды. — Оң жақтағы жоғарғы үйшікке ақтиінді орналастыр. — Сол жақтағы төменгі үйшікке мысықты орналастыр. — Төменгі оң жақтағы үйшікке аюды орналастыр. — Жоғарғы сол жақтағы үйшікке қасқырды орналастыр.

«Киімді сипаттау»

А) Көйлектің түсі жасыл Ә) Көйлек матадан тігілген Б) Көйлек киім В) Көйлекті әже, ана, қыз киеді Г) Көйлекті қолмен үстауға болад.

« Ойыншықты сипаттау»

а ) Доптың түсі әр-түрлі ә) Доп ойыншық б) Пішіні доңгелек.

в) Доп резинадан жасалған г) Доп кішкентай      д) Допты қолмен үстауға болады

“Не артық?”

  1. қызанақ артық үйткені ол жеміс емес ол көкеніс. 2. банан артық оның пішіні сөпақ, қалғандары дөнгелек. 3. мандарин артық оны пішақсыз бөлуге болады. 4. алма артық тоны тістеп жегенде ол сытырлайды.

«Пойыз»

Бұл  ойынға түрлі тақырыпқа суреттер керек. Әр сурет бірбір вагон олар бір-бірімен байланысты болу керек. Мысалы: тәрелке,қасық, күрек, жер, ағаш, алма.

«Салыстыр»

Балалар объектілер арасындағы ұқсастық пен айырмашылықты анықтайды. Мысалы: Алма және қызанақтың ұқсастығы мен айырмашылығы

Триз элементтері бойынша баланы дамытуда көптеген түрлері бар.

 

Автор туралы мәлімет

 

Түркістан оылысы

Түркістан қаласы

«Керемет» бастауыш мектеп-балабақшасы

Тәрбиеші:  Алтынбаева Ботакөз Жуманқызы

 

Вам может также понравиться...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.