Балабақша әлемі

Top Menu

  • Балабақша конкурстары
  • Сайт ережесі

Main Menu

  • Балабақша
  • Оқу қызметі
  • Технологиялық карта
  • Циклограмма
  • Материал қосу
Кіру / Тіркелу

Логин

Қош келдіңіз! Аккаунтқа кіру
Кілт сөзді ұмыттыңыз ба?
Тіркелу

Забытый пароль

Артқа оралу

Тіркелу

Артқа оралу
  • Балабақша конкурстары
  • Сайт ережесі

logo

Балабақша әлемі

  • Балабақша
  • Оқу қызметі
  • Технологиялық карта
  • Циклограмма
  • Материал қосу
  • «2022-2023 оқу жылына» Әдістемелік нұсқау хаттың жобасы

  • «Шынықсақ шымыр боламыз!»

  • «Жөргектегі вундеркинд»

  • «Жөргектегі вундеркинд»

  • «Пішіндер мен түстер»

  • Бауырсақтың бастан кешкен оқиғалары

  • 412 бұйрық. МДҰ педагогтарына

  • 412 бұйрық. Балабақша

  • И.Янчарский «Ойыншықтар дүкенінде»

  • «Білімділер әлемі»

  • «Бағдаршам»

  • «Бағдаршам»

  • Ұлттық тағамдар

  • «Астана-туған елдің жүрегі!»

  • Көктем келді

  • «Балабақшадағы болашақ азаматтарды қалыптастыру «

  • Күзгі баққа саяхат

  • МЕКТЕПТЕ БІЛІМ БЕРУДІҢ ЖАҢАРТЫЛҒАН МАЗМҰНЫ ЖАҒДАЙЫНДА ТИІМДІ ЗАМАНАУИ ӘДІСТЕР МЕН ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ

  • Мен қазіргі заман мұғалімімін

  • «Сиқырлы бояу патшалығы»

Жалпы рубрика
Home›Жалпы рубрика›Interesting facts about DNA. Animal and plant cells

Interesting facts about DNA. Animal and plant cells

By admin
28 мая, 2020
812
0
Share:

Күркебаева Нұргүл Алдабергенқызы

Ақтөбе қаласы, Сазды орта мектебі

Ағылшын пәнінің мұғалімі

Module 1.Science and scientific phenomenon. Interesting facts about DNA: Animal and plant cells. Lesson 1

Unit of a long-term plan:

Science and scientific phenomenon

School: ____________________________
Date:Teacher name:
Class:Number present:absent:
Lesson titleInteresting facts about DNA. Animal and plant cells.
Learning objective(as)10.2.2. to understand specific information without support on a wide range of general and academic topics including discussion of new topics

10.4.3. to read long texts quickly to understand the content

10.5.2. to use different vocabulary according to a topic and genre

Level of thinking skillsKnowledge, Understanding, Application
Lesson objectivesAll learners will be able to:

— to read the text and put information into the correct columns

Most learners will be able to:

— to read the text and put the phrases in the correct order to summarize the functions of the cell components

Some learners will be able to:

-skim the text quickly and use the vocabulary related to animal and plant cells

Assessment criteria— Read the text and present the main ideas from the text

— Use a growing range of vocabulary related to the animal and plant cells

Values links 
Cross-curricularBiology
Previous learningCLIL Biology
Plan 
Planned timingsPlanned activities (replace the notes below with your planned activities)Resources
Start

10 min

Greeting and organisational moment:

How are you? What did we learn at the previous lesson?

Checking homework and giving feedback.

Gateway Companion Science Unit 1
Middle

25 min

1

  • Draw STs’ attention to the picture and ask their opinion about the picture
  • Give STs enough time to work with the text, when they have finished, introduce words from the Glossary.
  • Ask the STs complete the table about plant and animal cells.

 

    2

  • Ask STs to do the task about organs and functions, choose endings of the sentences and complete them.

Answers

1 b                                     5 a                                     9 l

2 j                                      6 c                                    10 d

3 f                                      7 e                                     11 k

4 h                                     8 g

 

Gateway Companion Science Unit 1
End

5 minutes

3

  • Ask STs to make statements putting the phrases in the order.
  • Check the task with the class.

 

Homework: Gateway Companion Unit 1. Exercise 4. Systems and functions

 

Gateway Companion Science Unit 1
Additional information 
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge fast finishers?

Differentiation by questioning:

  1. Why is it important to understand how animal and plant cells function?

Differentiation for other students:

  1. What do plant and animal cells contain?

 

Assessment – how are you planning to check students’ learning?

Oral feedback

Positive reinforcement

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve lesson objectives/learning objectives? If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson?
Summary evaluation

What two things went really well? Consider both teaching and learning.

1.

2.

What two things would have improved the lesson? Consider both teaching and learning.

1.

2.

What have I learned from this lesson about the class or an individual student that will inform my next lesson?

 

Previous Article

Біздің айналамыздағы диффузия

Next Article

Қалай дұрыс тамақтану керек?

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

ҰҚСАС МАТЕРИАЛДАР ОСЫ АВТОРДАН

  • Жалпы рубрика

    Табиғаттағы су айналымы

    5 мая, 2020
    By admin
  • Жалпы рубрика

    Ф.Оңғарсынова «Өлең мен сені аялап өтем»

    28 мая, 2020
    By admin
  • Жалпы рубрика

    Адами қарым – қатынастар әлемі

    26 мая, 2020
    By admin
  • Жалпы рубрика

    В.Г.Короленко «Слепой музыкант»

    5 мая, 2020
    By admin
  • Жалпы рубрика

    Үй жануарлары

    5 мая, 2020
    By admin
  • Жалпы рубрика

    Менің сүйкімді саусақтарым

    5 мая, 2020
    By admin

Пікір қалдыру Отменить ответ

  • БалабақшаТехнологиялық карта

    Бәрі де татулықтан басталады

  • Бастауыш сынып

    «Ұлы ақын — Абай Құнанбаев!»

  • Жалпы рубрика

    Роль педагогики в формировании национального сознания и духовной модернизации

Жаңа жарияланымдар

  • «2022-2023 оқу жылына» Әдістемелік нұсқау хаттың жобасы
  • «Шынықсақ шымыр боламыз!»
  • «Жөргектегі вундеркинд»
  • «Жөргектегі вундеркинд»
  • «Пішіндер мен түстер»
  • Бауырсақтың бастан кешкен оқиғалары
  • 412 бұйрық. МДҰ педагогтарына
  • 412 бұйрық. Балабақша
  • И.Янчарский «Ойыншықтар дүкенінде»
  • «Білімділер әлемі»
  • «Бағдаршам»
  • «Бағдаршам»
  • Ұлттық тағамдар
  • «Астана-туған елдің жүрегі!»
  • Көктем келді

Күнтізбе

Август 2022
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« Июл    

BALABAKSHA.KZ

Байланыс :
Тел:          +7 707 817 74 58
E-mail:     baksha-2020@mail.ru

Яндекс.Метрика