Жансыз табиғатқа не жатады (құмға суға тасқа) тәжірибе жасау
Шолтай Нағира
Мақсаты:Жансыз табиғат туралы мағқұлмат алады. .Жансыз табиғат, оның тіршілік ортасы және жансыз табиғат қайталанбас құбылыс туралы білімдерін кеңейту.
Сөздік жұмыс: тас,құм,су
Шаттық шеңбер:
Тәрбиеші:Балалар бүгін сендермен табиғаттың бір бөлігі
«Жансыз табиғатқа не жатады» соған тәжірбие жасап көрейік.
Балалар табиғат жанды жансыз деп екіге бөлінеді.
Жансыз табиғат деп – өсіп-өнбейтін, көбеймейтін, заттарды айтамыз.
Жанды табиғатқа деп-
– Балалар, бейнебаяннан нені тамашаладыңдар?
– Дұрыс, табиғаттың бейнесі.
– Қандай табиғат бейнеленген екен?
– Жансыз және жанды табиғат.
– Жансыз табиғаттың жанды табиғаттан айырмашылығы қандай екен?
1-тәжірибе: «Су сұйық, ал құм сусымалы»
Енді стақанға құм салу. Ол да стақанның пішініндей. Сонда құм сұйық
зат болғаны ма?
Осыны тексеріп көз жеткізу.
Суды жалпақ табаққа құиамыз, су жайылып кетті.
Су – сұйық зат.
құм, жалпақ ыдысқа төгеміз.
Құмды төккенде, ол үйіліп қалды.
Құмның сұйық емес, сусымалы зат екенін білдік. Су мен құм әртүрлі
заттар екен. Құм – сусымалызат.
Су – сұйықзат.
2-тәжірибе: «Құм суда еридіме?»
Бірстақанға су құйыпқұмды салу, келесіыдысқақант салу. Екі
ыдысты да араластыру. Нәтижесіндеқанттың суда еритінінжәне
құмның суда ерімей,түбіндетұныпқалады екен. Балалар
құмның суда ерімейтінітуралыайтады.
Құм – сусымалызат.
Су – сұйықзат
Балалар құмның пайдасы өте көп екен күн ыстық болғанда құм ыстық болады . Ыстық денсаулыққа пайдалы екен.
3- тәжірбие: Тас пен көмірайырмашылығы ?
Ыдыстағы суға тасты саламыз, келесі ыдысқа көмірді газды суға саламыз түсі өзгереме көрейік.
Тас батады ол ауыр, ал көмірде ауыр батады газды суда өзгереді түсі.
Балалар бізге көмір не үшін керек? Біз қөмірді отқа жағамыз қөмір болмаса үйміз суық болады екен.Түсі қара екен
Балалар таспен ойнап ылақтыруға болама
Тәрбиеші: Балалар сендер су туралы тақпақтар білесіңдерме ?
Суық қой деп ызғары
Қорықпаймын судан мен
Су пайдалы адамға
Шынығамын күнде мен
Су деген –өмір көзі
Тіршіліктің нәрі бұл.
Су болмаса оянбайды
Табиғаттың барлығы
Сылдырлайды мөлдір су
Мөлдір суға қолыңды жу.
Жуынсаң сен ардайым
Таза бетің маңдайың
Тазалықтың досы
Су дегеніміз осы.
Тіршілік тіріледі, оянды
Табиғат жасарды, баянды.
Сылдырап су ақты жылғадан
Жаңа күн жақындап бір қадам
Тәрбиеші: Ал енді тағы бір тәжірбие жасап қөрейік
4-тәжірбие — Құм мен балшық
Жалпақ тәрелкеге құмды саласыз,келесі тәрелкеге батпақты саламыз қолға жұғама жұқпайма көрейік.
Құм жұқпайды ол сусымалы, ал батпақ жұғады.
5-тәжірбие –Ауа қайдан пайда болады?
Екі бала шығып шарды үрлейді және жарады.
Не пайда болғанын айтады.
Тәрбиеші: Кәне балалар сендер қандай тиым сөздер білесіңдерме.
Тыйым сөздер.
Судыңда сұрауы бар
Түнде су алуға барама
Суға түкірме
Суды лалайлауға болмайды
Судың бетін ашық қалдырма
Екі бала ойнап келе жатып ақ тауып алады.
6-тәжірбие
Ұжымдық жұмыс :
Стаканда су , қасық, ақ, сүлгі.
Барлық балалар жасайды.
Жарайсыңдар балалар
Балалар әқтің пайдасы да , зияны да бар екен. Онымен әқтесе үйдің ауасы тазарады екен.
Әқтің исі бар екен, түсі ақ екен. Оны жеуге болмайды.
Ағашың түбін әктесең ағашты құрт құмырсқа жемейді екен.
Қортынды: Балалар сендерге бүгінгі тәжірибеміз ұнадыма несімен ұнады?