Қазақ хандығының саяси-әлеуметтік құрылымы
Сабақжоспары
Ұзақмерзімдіжоспардыңтарауы: Қазақстан халқының және қазақ мемлекеттілігінің қалыптасу тарихы | Колледж: М.ТынышбаеватындағыҚазККААқтаукөлікколледжі | |
Күні:22.11.2019 ж | Мұғалімніңаты-жөні:Абылаева Ж.Д. | |
Тобы: ЭиР 9/19-01 | Қатысқандар: | Қатыспағандар: |
Сабақтың тақырыбы | Қазақ хандығының саяси-әлеуметтік құрылымы | |
Осысабақтақолжеткізілетіноқумақсаттары (оқубағдарламасынасілтеме) | ХV – XVIIIғ.ғҚазақхандығықалыптасып, оныңбасқаружүйесі, ұлыстыңқұрылымын, әкімшілік-құқықтыңнормаларықалыптасып, сотжүйесіқатынастардыажыратаалу. | |
Сабақтыңмақсаты | · Барлық білім алушылар: Ортағасырлықмемлекеттердебасқаружүйесінің, әлеуметтікқұрылымыныңерекшеліктерінтүсінеді, сұрақтарға жауап береді.
· Білім алушылардың басым бөлігі:Қазақ хандығының басқару жүйесін, сот жүйесін, салықтар мен міндеткерліктерді анықтап, қазақ мемлекетінің қалыптасуына қосқан еңбектерін ажыратады, себептерін түсіндіре алады. · Кейбір білім алушылар: Тәуке ханның «Жеті жарғы» заңының мақсатын талдайды. |
|
Бағалаукритерийі | 1. Мәтінді мазмұнымен толық танысады.
2. Мәтін мазмұнын бірнеше бөліктерге бөледі. 3. Әр бөлімге тақырып қояды. 4. Қазақ хандығының ішкі жағдайларына түсінік бере алады. 5. Қазақ халқының заңдарының ерекшеліктерін ажыратады. 6. ҚР-ның саяси-әлеуметтік құрылымына баға береді.
|
|
Тілдікмақсаттар
|
Студенттерорындайалады: Студенттер мәтінмен нақты ақпаратты анықтайды, ерекшеліктерін ажыратады.
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:Ұлыс, Би, Зекет, Хараж, Тағар, Ақсүйек, «Жеті жарғы»
Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Басқару жүйесі, әкімшілік-құқық, билік жүргізу құқығы, міндеткерлік түрлері.
Талқылауға арналған сұрақтар:1. Қазақта хан сайлау дәстүрінің ерекше рәсімі қандай? Осындай хан сайлау дәстүрі басқа қандай халықтарда бар? 2. Қазақ хандығындағы иерархиялық биліктің сатыларын түсіндіріңдер. 3.XVII-XVIII ғасырлардағы меншік құқығының түрлері туралы әңгімелеп беріңдер. 4. Қазақ мемлекетіндегі билер институтының рөлі қандай болды? 5.Тәуке ханның билікке келуі және елдегі өзгеріс туралы баяндау 6. «Жеті жарғы» — қазақ мемлекетінің бірінші төл «заңы» 7. Дала заңын шығарған қазақ хандарын ата ? 8. Құрылтайда қаралатын мәселелер?
Не себепті …. деп ойлайсыз?Қазақ хандығының бөлінуіне не себеп болды деп ойлайсыз?
Ишара: қол соғу, мақұлдау.
|
|
Құндылықтарға баулу
|
Патриоттылыққа және азаматтық жауапкершілікке тәрбиелеу. | |
Пәнаралықбайланыс | Құқықнегіздері, география, саясаттану | |
Тақырып бойынша алдыңғы білім
|
Қазақхандары
|
Сабақбарысы | |||||||||||
Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері | Сабақтағыжоспарланғанжаттығутүрлері
|
Ресурстар | |||||||||
Сабақтың басы
|
І.Ұйымдастыру.
1.1. Сәлемдесу. Түгендеу. 1.2. Аудиторияға жағымды ахуал туғызу ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. Миға шабуыл «Сандық» әдісі арқылы топқа бөлу. ІІІ. «Ой қозғау» . Үй тапсырмасы бойынша сұрақтар қойылып, миға шабуыл жасайды. Білім алушылар үй тапсырмасын қорыта келе, бүгінгі жаңа сабақтың тақырыбын ашады.
|
Түрлі түсті стикерлер |
|||||||||
Сабақтыңортасы
|
Жаңа сабақ.
1-тапсырма. Ж. Жеке жұмыс: «Студенттердің қажеттілігін қанағаттандыру»теория мен тәжірибені байланыстыру.
Берілген тапсырмалар бойынша қарастырылатын сұрақтар:
1.XV-XVIII ғасырдағы Қазақ хандығы 2.Тәуке хан кезіндегі Қазақ хандығы 3. Билер институты. Құрылтай 4. «Жеті жарғы» заңы 5. Салықтар мен міндеткерліктер
Топтық жұмыс: «ЖИТСО» әдісі бойынша студенттер бір топқа жиналып, тапсырма бойынша пікір алмасып, ойларын ортаға салып, талқылайды.
|
Ә.Төлеубаев, Ж.Қасымбаев, М.Қойгелдиев Қазақстан тарихы Алматы 2014 209 бет
|
|||||||||
Сабақтыңсоңы
|
2-тапсырма. ТЖ.
Қорытындылау: 1. Теория мен тәжірибені байланыстырып, ой қорытынды жасау.
Қалыптастырушы бағалау жүргізу 2-тапсырма. ЖЖ ПОПС әдісі Өз пікірлерін білдіру. Кері байланыс. «3Қ» әдісі (Шығу бетшесіне толтыру арқылы)
|
|
|||||||||
Саралау – Сізқандайтәсілменкөбірекқолдаукөрсетпексіз? Сізбасқаларға қарағанда қабілетті оқушыларғақандайтапсырмалар бересіз? | Бағалау – Сізбілім алушылардыңматериалдыигерудеңгейінқалайтексерудіжоспарлапотырсыз? | Денсаулықжәнеқауіпсіздіктехникасынсақтау
|
|||||||||
· Барлық білім алушылар: Ортағасырлық мемлекеттерде басқару жүйесінің, әлеуметтік құрылымының ерекшеліктерін түсінеді, сұрақтарға жауап береді.
· Білім алушылардың басым бөлігі: Қазақ хандығының басқару жүйесін, сот жүйесін, салықтар мен міндеткерліктерді анықтап, қазақ мемлекетінің қалыптасуына қосқан еңбектерін ажыратады, себептерін түсіндіре алады. · Кейбір білім алушылар: Тәуке ханның «Жеті жарғы» заңының мақсатын талдайды.
|
Бағалау | Аудиторияның барлық білім алушыларын сабаққа толыққанды қатысуын қамтамасыз ету
-Сабақ барысына дайындықтарын қадағалау -Инклюзивті оқытуға мән беру -Құрылғылармен жұмыс істеуде қауіпсіздіктеріне мән беру -Кабинеттің санитарлық талаптарға сай болуын қадағалау |
|||||||||
Сабақбойыншарефлексия
Сабақ /оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін студенттер не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?
|
|||||||||||
Сабақта оқу мақсаты дұрыс қойылған.
Студенттер Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын, ұлыстық құрылымын, әкімшілік құқықтық нормаларының ерекшеліктерін, сот жүйесін, салықтар мен міндеткерлік түрлері туралы білді. Жоспарланған саралау өз деңгейінде өтті. Сыныпта ахуал жақсы болды Уақытты тиімді пайдаландым.
|
|||||||||||
Жалпы бағалау:
Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе: (Оқумен оқытуға қатысты) 1. «Миға шабуыл» әдісі; 2. «ЖИТСО» әдісі
Сабақтың бұданда жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді. (оқу мен оқытуға қатысты) 1.
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген студенттердің жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет. Білім алушыға қосымша тапсырмаларды қажеттілігіне сай күрделендіруді білдім |
|||||||||||