Әжемнің тәтті бауырсағы
Технологиялық карта
Екінші кіші «Б» «Ботақан» тобы
Тықырыбы: «Әжемнің тәтті бауырсағы»
Тәрбиеші: Садыкова А.К
Күні:22.12.2017 жыл
Бірім беру саласы |
Коммуникация |
Бөлімі |
Вариативтік компонент «Мұрагер» ұйірмесі |
Тақырыбы |
Әжемнің тәтті бауырсағы |
Мақсаты |
Ұлттық нан тағамдары бауырсақ туралы мағлумат беру.Бауырсақ жасау жолын үйрету.Нанды қастерлеуге тәрбиелеу.Тілін дамыту және қолдың ұсақ моторикасын дамыту. |
Қажетті құралдар мен материалдар. |
Сүлгі,тақтай,пышақ,қамыр,шалғыш,орамал,сарқыт. |
Жаңа сөздер |
Сарқыт, наубайханашы,диірменші,дихан. |
Іс-әрекетінің кезеңдері |
Тәрбиешінің әс-әрекеті |
Балалардың іс-әрекеті |
Мотивациялық-қозғаушылық |
Жылулық шеңбері Мейірімді жүрекпен Ақ пейілді тілекпен Амандасып алайық Бір жадырап қалайық.
Балалар бәріміз терезеге қарайықшы. Бүгін ауа-райы қандай? АКТ қолдану; теледидар Енді оң жаққа экранға қарайықшы — Қай жылы мезгілі? — Айнала қандай? — Қыста қандай құбылыстар болады? — Ал қардан не жасаймыз? — Қандай мереке келе жатыр? — Шыршаны не істейміз? — Қандай қысқы ойын бар?
Күтпеген сәт. Апа мен ата тойдан сарқыт алып келеді. Қолдарында екі себет бар,беті жабулы. — Сәлеметсіңдер ме! — Канеки онда 2 топқа бөлінейік. Апасының сарқытын алғысы келетін балалар апасының жанында қалсын. Апасы: — Балалар, сендер сарқыт деген не екенін білесіңдер ме? — Олай болса сарқыт дегеніміз балалар,әжелерін тойға,қонаққа барған кезде дәмнен ауыз тисін деп алып келетін тәтті дәмділер. Атасы: — Ал атасының сарқытын алғысы келетіндер атасының сұрақтарына жауап берсін, келістік пе? — Ұлттық қандай ойын түрлерін білеміз? Екі топтың бірі атасымен басқа бөлмеге кетеді. Ал екінші топ әжесімен дастархан басына жайғасады. |
Балалар хормен айтады. Қонақтармен амандасады.
Күн ашық,ауа-райы салқын.
Қыс мезгілі қар жауады, Аққала жасаймыз Шыршаны безендіреміз Жаңа жыл келеді, шаңғы тебеміз,коңки тебеміз. Балалар 2 топқа бөлінеді
Сәлемесіз бе? Қыздар әжесімен қалады
Жоқ.
Ұлдар атасымен
|
Ұйымдастыру-іздестіру |
Кіріспе әңгіме Әжесі сарқытын көрсетеді. Сарқытын дастарханға қояды, сарқыты бауырсақ . Тәрбиеші: Рахмет айтайық. Бугінгі біздің «Мұрагер» үйірмемізде кеңірек тоқталатын тақырыбымыз «Бауырсақ». Бауырсақ — кәделі тағам,басқа тағамдарға қарағанда өте дәмді ,әрі тойымды. Бауырсақ дастархан сәні, қазақтың ұлттық тағамы. Апасы — Балалар осы сендер дастарханға бауырсақ қалай келетінін білесіндер ме? Тәрбиеші: — Қане балалар біліп келейік Ролдерге бөліну: Ұлдарға -Карточка беру — Бауырсақ қандай? — Бауырсақтын көлемі қандай? — Бауырсақтан түсі қандай? — Бауырсақтын дәмі қандай? — Нан ,бауырсақты қайдан аласындар. Дүкенге саяхат. Қыздарға сұрақ қою: — Тәрбиеші: — Нанды қайдан аламыз? — Олай болса балалар дүкеншіден сұрайық. — Сізде нан бар ма? Нанды қайдан аласыз? — Дүкенші: Қандай нан өнімдерін білесіндер?Дұрыс жауап берсеңдер ,айтамын. — Дүкенге нан наубайханадан келеді. наубайханаға саяхат — Тәрбиеші: Наубайханашы ,нанды қалай пісіресін. — Наубайханашы:Нан өнімдері тұралы қандай ертегілерді білесіңдер? Дұрыс жауап берсеңдер ,айтамын Наубайханада диірменнен келген ұннан тұрлі нан өнімдерін пісіреміз. Диірменге саяхат — Тәрбиеші: Диірменші ұнды қалай тартасын. — Диірменші:Нан тұралы қандай тиым сөздер білесіңдер. Дұрыс жауап берсеңдер ,айтамын. — Диірменші ұн береді. Егіс алқабы — Диханнан дән алып тартып ұн жасаймын. — Диханшы дән,масақ береді.
— Тәрбиеші:Диханшы дәнді қалай аласың.
— Диханшы:Нан оңайшылықпен алынбайды,дәнді егемін,қараймын суарамын,күзде дән масақтарын жинап аламын.
— Ал сендер нанды қастерлейсіңдер ме?
— Тәрбиеші:Ал енді балалар саяхатымыз аяқталды.Апамыз тосып қалды. Апа:Әкелген заттарын көріп,балалардан нан дастарханға келетінін сұрайды. Пісіру жолдары: Тәрбиеші: — Апа, осы бауырсақты қалай пісіретінін үйретсеңіз. Апасы:Жақсы. Бауырсақ түрлерімен таныстыру. Бауырсақтан түрлері әр түрлі болады:,мынау ашымаған ұсақ бауырсақ, ашыған томпақ бауырсақ. — Қазір онда біз ашымаған ұсақ бауырсақ жасап үйренейік, — Бауырсақты жасау үшін ұн,су,тұз,май, ас содасы,қант. Мен бауырсақты илегенше,сендер қолдарыңды жуып келе қойындар.
— Ал, міне менің қамырымда дайын болды. Сонымен қамырға не қостық! Бауырсақ жасау жолын түсіндіреді. Тәрбиеші: Балалар қауіпсіздік ережесін сақтайық,қолымызды кесіп алмайық,пышақты бір-бірімізге тигізбейміз. Қамырды кесіп бөліп береді. 1.Есеміз 2.Бірдей етіп бөлеміз. 3.Тақтайға ұн сеуіп тіземіз. 4.Қазанға май құйып ,пісіреміз,сүземіз. Апа:Ал балам келген қонақтарға,дәм татқыз,ас атасы нан. Немересі келеді: Әже мен сізді іздеп жұредім,сізді атам шақырады. Дастарханға кел. Жоқ рахмет. Еңболмаса наннан ауызти. Апа: А л сау болыңдар,сарқыт дәмнен үйлеріңе алабарындар. Тәрбиеші: Үйге қонақ келгенде,наннан ауыз тигіземіз. |
Рахмет
— Жұмсақ — Домалақ. — Сары. — Өте дәмді.
Ұлдар орталықтарға барады -Дүкеннен.
Ұлдар 4 ке бөлініп дүкенге, наубайханаға ,диірменеге, егіс алқабына отырады, Дүкеннен.
Нан,тоқаш,бауырсақ,торт.
Бауырсақ ертегісі.
Тыйым сөздер: Нанды басуға болмайды,нанды бір қолмен үзуге болмайды. Кім нан қоқымын шашпауды тақпағын кім біледі.
Ия.
Нан қоқымын шашпаңдар Жерде жатса баспандар Теріп алып қастерлеп, Торғайларға тастаңдар.
Диханшы дән егіп,астығын диірменге өткізеді.Диірменші ұн тартады.Наубайханашы нан,тоқаш,бауырсақ пісіреді. Сергіту: Сылдырлайды мөлдір су Мөлдір суға қолыңды жу Жуынсаң сен әрдайым Таза бетің маңдайын.
Балалар қолдарын жуады ,бастарына орамалдарын байлайды,алжапқыштарын тағады.
— — Ұннан, май, тұз, қант, су, нан соды.Ашытқы
|
Рефлексиялық-түзетушілік |
Қорытындылау: —Бұгінгі ұйірмеде не үйрендік? Дидактикалық ойын: «Нан дастарханға қалай келеді?» — Бауырсақтын түрлері қандай? — Бауырсақ неден жасалады?
|
— Бауырсақты жасауды үйрендік.Нанның қалай келетінін білдік. — Бауырсақ ұлттық тағам. — Карточкаларды ретімен қояды. — Жалпақ,қиық,томпақ,ши
— Ұннан, май,тұз,қант,су,нан соды.Ашытқы |
Күтілетін нәтиже:
Нені біледі |
Нан өнімдерін |
Нені игереді |
Бауырсақ жасауды |
Нені меңгереді |
Нанның қалай келетінін |