Балабақша әлемі

Top Menu

  • Балабақша конкурстары
  • Сайт ережесі

Main Menu

  • Балабақша
  • Оқу қызметі
  • Технологиялық карта
  • Циклограмма
  • Материал қосу
Кіру / Тіркелу

Логин

Қош келдіңіз! Аккаунтқа кіру
Кілт сөзді ұмыттыңыз ба?
Тіркелу

Забытый пароль

Артқа оралу

Тіркелу

Артқа оралу
  • Балабақша конкурстары
  • Сайт ережесі

logo

Балабақша әлемі

  • Балабақша
  • Оқу қызметі
  • Технологиялық карта
  • Циклограмма
  • Материал қосу
  • «2022-2023 оқу жылына» Әдістемелік нұсқау хаттың жобасы

  • «Шынықсақ шымыр боламыз!»

  • «Жөргектегі вундеркинд»

  • «Жөргектегі вундеркинд»

  • «Пішіндер мен түстер»

  • Бауырсақтың бастан кешкен оқиғалары

  • 412 бұйрық. МДҰ педагогтарына

  • 412 бұйрық. Балабақша

  • И.Янчарский «Ойыншықтар дүкенінде»

  • «Білімділер әлемі»

  • «Бағдаршам»

  • «Бағдаршам»

  • Ұлттық тағамдар

  • «Астана-туған елдің жүрегі!»

  • Көктем келді

  • «Балабақшадағы болашақ азаматтарды қалыптастыру «

  • Күзгі баққа саяхат

  • МЕКТЕПТЕ БІЛІМ БЕРУДІҢ ЖАҢАРТЫЛҒАН МАЗМҰНЫ ЖАҒДАЙЫНДА ТИІМДІ ЗАМАНАУИ ӘДІСТЕР МЕН ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ

  • Мен қазіргі заман мұғалімімін

  • «Сиқырлы бояу патшалығы»

Ағылшын тілі
Home›Ағылшын тілі›An E-mail about ones Best Friend

An E-mail about ones Best Friend

By admin
15 сентября, 2020
988
0
Share:

LESSON: Module 3 Lesson 11
An E-mail about ones Best Friend School: Sunkar
Date:27.11 Teacher name: Zhumakanova A
CLASS: 5 Number present: absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 5.L8 understand supported narratives, including some extended talk, on an increasing range of general and curricular topics
5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects
5.W5 link without support sentences using basic coordinating connectors
Lesson objectives All learners will be able to:
identify some main ideas and specific information in the text and write an email with some appropriate features of style and organisation with support
Most learners will be able to:
identify most main ideas and specific information in the text and write an email with a range of appropriate features of style and organisation with support
Some learners will be able to:
identify all main ideas and specific information in the text and write an email with a range of appropriate features of style and organisation with little support
Previous learning basic outline features of and email / basic punctuation and linking in extended writing
Plan
Planned timings Planned activities Excel
Resources Teacher
Notes
Beginning the lesson To listen for specific information
• Explain the task. Allow Ss time to fill in the gapswith the appropriate word.
• Play the CD. Ss listen and check that they have chosen the correct word.
• Check Ss’ answers. Class CD

Main Activities

To read for specific information
• Allow Ss time to read and answer the questions.
• Checks Ss’ answers.

To understand the use of also
• Read the Study Skills box aloud. Ask Ss to provideother examples of the use of also.
• Explain the task and allow Ss time to complete it.
• Check Ss’ answers on the board. slide
To talk about a friend
• Ss work in pairs to ask and answer questions about a friend.
Monitor the activity around the class. Ask a fewstudents to present the information to the class.
Write an email about your best friend
• Explain the task and remind Ss that they can usetheir answers to Ex. 4 and the text of the email in Ex. 1 as a model.
• Allow Ss time to complete the task and check Ss’answers.
Ending the lesson • Ask various Ss to read their emailsaloud.
• Alternatively, assign as HW.
Additional information
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment – how are you planning to check learners’ learning? Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Values links
support less able learners in writing by eliciting in small groups model sentence openings for the prompts following speaking activity do a quick spelling elicitation of words learners have used to the board ICT links: format and features of email communication
give more able learners challenge by asking them to include details that they would like their friend to respond to take in final pieces of writing for feedback comment and assessment

Previous Article

Жасөспірімдердің жаңа сынып ұжымына бейімделуі

Next Article

Электр тогының жұмысы мен қуаты

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

ҰҚСАС МАТЕРИАЛДАР ОСЫ АВТОРДАН

  • Ағылшын тілі

    Travel and Transport

    21 мая, 2020
    By Ивакина Зарина Нурлановна
  • Ағылшын тілі

    «Communication and Technology. Young people and technology»

    16 мая, 2020
    By admin
  • Ағылшын тілі

    Рифмовки и физминутки на уроках английского языка

    31 марта, 2020
    By admin
  • Ағылшын тілі

    «Food and drink»

    3 марта, 2020
    By admin
  • Ағылшын тілі

    Нестандартные формы уроков при обучении английскому языку

    25 апреля, 2020
    By admin
  • Ағылшын тілі

    UNESCO Everyone has the right to an education

    20 мая, 2020
    By admin

Пікір қалдыру Отменить ответ

  • Балабақша

    Бірлігіміз жарасқан

  • Балабақша

    Президент – ел тірегі» МАД Жасұлан тобы

  • Балабақша

    Бала тәрбиесі-баршаға ортақ

Жаңа жарияланымдар

  • «2022-2023 оқу жылына» Әдістемелік нұсқау хаттың жобасы
  • «Шынықсақ шымыр боламыз!»
  • «Жөргектегі вундеркинд»
  • «Жөргектегі вундеркинд»
  • «Пішіндер мен түстер»
  • Бауырсақтың бастан кешкен оқиғалары
  • 412 бұйрық. МДҰ педагогтарына
  • 412 бұйрық. Балабақша
  • И.Янчарский «Ойыншықтар дүкенінде»
  • «Білімділер әлемі»
  • «Бағдаршам»
  • «Бағдаршам»
  • Ұлттық тағамдар
  • «Астана-туған елдің жүрегі!»
  • Көктем келді

Күнтізбе

Август 2022
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« Июл    

BALABAKSHA.KZ

Байланыс :
Тел:          +7 707 817 74 58
E-mail:     baksha-2020@mail.ru

Яндекс.Метрика