Құстар біздің досымыз
Каскырбаева Эльмира Бибатыровна
Сабақтың түрі: Ашық сабақ.
Білім саласы: Әлеуметтік орта
Оқу іс-әрекеті: Қоршаған ортамен таныстыру
Тақырыбы: «Құстар біздің досымыз»
Мақсаты: Балалардың құстар туралы түсініктерін кеңейту.
Құстарға қамқорлық жасауға, оларға деген сүйіспеншілік сезімдерін ояту.
Баланың ой-өрісін дамытып, сөздік қорын молайту.
Көрнекілік: Атрибуттар, Құстардың суреті, Тақта, кеспе әріптер, үнтаспа.
Шаттық шеңбері:
Біздер жақсы баламыз,
Өстіақылсанамыз.
Қонақтарменеңалғаш,
Амандасыпаламыз.
Жарқырасынкүніміз,
Жайнаптұрсынгүліміз.
Жақсы ниет тілекпен,
Бастайықсабақбүгінбіз.
Ал қанебалаларорнымызғаотырып, оқуіс-әрекетіміздібастайық.
– Балаларбіржылданешемезгіл бар?
– Біржылда 4 мезгіл бар.
– Қазіржылдыңқаймезгілі?
– Қазіржылдыңкөктеммезгілі.
– Ендешекімкөктемтуралытақпақайтыпбереді?
– Осы көктемайларынтақтағакімжазыпбереді?
– Біржылданеше ай бар? Кәнекіматапбереалады?
– Біржылда 12 ай бар.
– Аптаданешекүнбар?Аптатуралысанамағымыздыайтыпкөрейікші.
– Бүгінаптаныңқайкүні?
– Қазірбіздеқайсабақ?
– Қоршағанортаментаныстыру.
– Ал ендібалаларменіңсендергежұмбақжасырғымкеліптұр.
«Тал басындатамашаүй».Ұя
– Жарайсыңдар, осы ұянынелермекендейді?
– Ұянықұстармекендейді.
– Құстартуралысендерне білесіңдер?
– Құстарадамғадос. Оларағаштардықұрт-құмырысқаларданқорғайды.
Осы кезде, ертегіханшайымыкеледі.
– Сәлеметсіңдермебалалар! Мен сендергеқұстарәлеміненбіртамашаертегіалыпкелдім. Қанеқұлақсалыптыңңдаңыздар.
Автор: Ертедебірбұлбұлдыңбалапаныболыпты. Балапанөсекелемінезшығарады. Бірдеол:
— Неге ұяныжергеемес, басқақұстардайбиіккесалмайсыңдар? Неліктеналыпқұстадайіріболмайсыңдар?– депата-анасыныңмазасыналады.
Оны естігенатабұлбұл:
– Саңқылдапсұңқар, қарқылдапқапға, тыраулаптырна бола алмайсың, шырағым. Ақылыңболсаөзсәніңмен, өзәніңменатажолынжалға, – депөсиетайтады.
Еркебұлбұлатасөзінеқұлақаспайды. Өзініңқандайқұсекенінбілмейтіноләсемдауысыменбаурапаларсерікіздеп, ұясынтастапұшыпкетеді.
Еркебұлбұлқұстарәлемінұзақаралайды.
Сөйтіперкебұлбұлкележатыпқарғағакездеседі.
–Қарға : мен қарғамын, қарғамын,
Көпқойменіңарманым. Қарқ-қарқ, келеғойбұлбұлжан.
–Бұлбұл: Өзіқап-қара , даусықандайжаманеді. Ұнамайдымаған.
–Сауысқан: Келбұлбұлым, Сауысқанмынсаңқылдаған,
Қонақжаймынаңқыылдаған.
–Бұлбұл: Қалайдауыстайды? Даусынашарекен.
–Торғай: Бұлбұлжанкелеғой.
Мен торғаймын, торғаймын,
Ағаштардықорғаймын.
– Бұлбұл: Қызыққоймынауөзі, шамаңақарашы.
– Бүркіт: Мен бүркітпін, бүркітпін,
Құстыңбәрінүркіииім,ха-ха-ха.
–Бұлбұл: қорқыныштысын-ай, үлкенін-ай.
–Қарлығаш: Келеғойбұлбұл.
Қарлығашпынқалықтаған,
Ұшуданешбіржалықпаған.
–Бұлбұл: Қандайідеміқұседі, бірақ неге құйрығыайыр? Ұнамайдымаған. Депұшажөнеледі.Қаншақұстардың сан алуантүрлері мен тіршіліктерінкөреді. Бірақжүрегінежақынүн , жанынажайлыұятабаалмайды. Шаршап-шалдығыпөзұясынаоралады.
Балапанынкөріпқуанғананабұлбұлқұбылтыпәнсалады. Саздыәуенінетабиғаттамсанады.
Әнтербегенеркебұлбұлдыңбойыбалқып, ұйқығакетеді. Ертеңінетаңменбіргеоянып:
Туғанжерім – қымбатмекен,
Өскенұямыстықекен.
Бұлбұлүні – өзтіліме,
Ешбірәуенжетпейдіекен, – деп сан алуанырғаққасалыпсайрайды. Еркебұлбұлдыңсаздыәуенін барлыққұстарқызығатыңдайды.Осыкүнненбастапәншібұлбұлдыңдаңқыбүкіләлемгежайылады.
Сергітусәті:
Балаларсендер ертегітыңдапшаршағанболарсыңдар, шаршағанымызды басу үшінсергітужаттығуынжасапалайық.
Мынауменіңжүрегім,
Бәріосыданбасталған.
Мынаубасымақылды,
Барлықістіатқарған.
Мынауменіңоңқолым,
Мынауменіңсолқолым,
Барлықістіатқарған.
Жарайсыңдарбалаларендіорнымызғадұрыстапотырайық.
–Ертегіханшайымы: Балаларменіңәкелгенертегімсендергеұнадыма?
– Иә.
– Ертегі не депаталады?
– Еркебұлбұл.
– Ертегідеқандайқұстаркездесті?
– Қарға, қарлығаш, сауысқан, бүпкіт, торғай.
– Жарайсыңдар.Алендісендермағанжақсыбіройынкөрсетіпберіңдерші.
– Дидактикалықойын: «Жақсы мен жаман» ойынынойнату.
– Жарайсыңдарбалаларбіз осы оқуіс-әрекетіненқандайжақсынәрселердіүйрендік?
– Құстарғақамқорболуды, олардыкүтукеректігінт.б. Ендешебізоқуіс-әрекетімізді
Құстарымызаманболсын
Бейбіттынышзаманболсын, депбіртамаша «Қарлығаш» әнменаяқтайық